HipHelpt helpdeskmedewerker (vrijwillig)

HipHelpt brengt mensen die hulp nodig hebben samen met mensen die hulp kunnen bieden. Iemand met sociale of praktische hulpvragen die zelf geen sociaal netwerk en/of nauwelijks budget heeft, wordt geholpen door mensen die zich graag vrijwillig voor de medemens willen inzetten. HipHelpt biedt een online systeem om deze hulp te organiseren.

Vacature: HipHelpt helpdeskmedewerker (vrijwilliger)

Profiel:
Enthousiast met doorzettingsvermogen
Stressbestendig
Je kunt werken met computers en systemen
Communicatief vaardig, via telefoon en mail
Per week 2 tot 4 uur beschikbaar


Taak:
Jouw werk vindt plaats op de virtuele Helpdesk die door nog twee andere vrijwilligers wordt bemand. Je bent één of twee dagdelen per week ingepland om de ingekomen vragen of lopende zaken te matchen en te begeleiden. Jouw werktijden zijn erg flexibel en je kunt volledig vanuit huis werken.
Je taak is om hulpvragers en hulpbieders bij elkaar te brengen. Hierbij werk je mee aan het hele proces. Je doet de intake van de nieuw binnengekomen hulpvragen door deze na te bellen en goed uit te vragen. Daarna zet je de hulpvraag uit bij een groep hulpbieders. Ook check je of er nog mensen benaderd kunnen worden voor al uitstaande hulpvragen. Tenslotte bel je regelmatig hulpbieders om te horen hoe het gaat en controleer je de feedback die vanuit de hulpvrager wordt gegeven.
Om dit werk goed te kunnen doen volg je eerst een online training en daarna word je ingewerkt binnen het team. Dit inwerken kost even tijd, maar na verloop van tijd vind je je draai en merk je hoe waardevol het werk is dat gedaan wordt en hoeveel voldoening je kunt krijgen door ervoor te zorgen dat de organisatie goed draait! Maandelijks hebben we een teamoverleg en tussendoor dragen we veel over via de app.

Heb je vragen? Laat het ons weten!

info@voorelkaarleiden.nl